قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت انواع گوشی‌های سامسونگ سری S چند؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) مستاجران وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن را چگونه می‌توانند دریافت کنند؟ + جزئیات منطقه حساس در بازار سکه کجاست؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا در بازار امروز | ریزش‌ها لاک‌پشتی (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ضرورت صادرات ۲۰۰ هزار تن سیب و پرتقال سایپا شرایط جدید فروش و پیش‌فروش ۱۰ محصول را اعلام کرد + اسامی خودروها، قیمت و زمان تحویل رقم دقیق مالیات پرداختی طلافروشان مشخص شد | دلیل اعتراض طلافروشان چیست؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بخشی از ظرفیت مسکن ملی به کارگران جزئیات تازه از خروج عجیب‌وغریب ارز از کشور فروش بلیت فوق‌العاده قطار مشهد، از امروز ۹ صبح (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات مالیات بر عایدی سرمایه برای طلا، مسکن و خودرو اعلام شد | طلای زینتی تا ۱۵۰ گرم معاف از مالیات است فرماندار مشهد: از طلافروشان فراتر از قانون چیزی نمی‌خواهیم | کسانی که مغازه هایشان پلمب شده، براساس روال قانونی بوده‌ است سال گذشته ۲۸ درصد منابع از بانک‌های خراسان رضوی خارج شد واگذاری تعیین دستمزد کارگران به مجلس منتفی شد تعویض ۵۰۰ هزار کولر آبی پرمصرف در خراسان رضوی جزئیات تازه‌ترین تغییر سن و شرط بازنشستگی (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) افتتاح نخستین سامانه پایش هوشمند روشنایی معابر شبکه توزیع برق کشور در مشهد رئیس دبیرخانه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی تاکید کرد؛ لزوم رفع ابهام حقوق کارکنان شرکت های خدماتی سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟ قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (سه‌شنبه، ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نظارت بر واحدهای صنفی طلافروش در مشهد ادامه دارد ارسال فهرست سهام‌داران مشکوک در سقوط بورس، به دادسرا چرا قیمت زعفران کاهشی شد؟ | یک درخواست از بورس جریمه ۱.۲ میلیون‌تومانی برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز امشب؛ آخرین مهلت انتخاب خودرو‌های وارداتی در سامانه یکپارچه (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

دستور رئیسی برای بررسی عرضه سیمان و فولاد در بورس کالا

  • کد خبر: ۱۸۵۹۴۶
  • ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۸
  • ۱
دستور رئیسی برای بررسی عرضه سیمان و فولاد در بورس کالا
مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن از دستور رئیس‌جمهوری برای تشکیل هیئت‌های کارشناسی برای بررسی عرضه سیمان و فولاد در بورس کالا در راستای کاهش قیمت ساخت نهضت ملی مسکن خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، ابوالفضل نوروزی با اشاره به برگزاری جلسه دیروز شورای عالی مسکن، اظهار کرد: با دستور رئیس‌جمهوری مقرر شد با هدف کاهش هزینه ساخت واحد‌های نهضت ملی مسکن، هیئت‌های کارشناسی متشکل از وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت و نیرو موضوع عرضه سیمان و فولاد از طریق بورس کالا را مورد بررسی قرار دهند.

وی یادآور شد: پس از بررسی‌های صورت گرفته در این زمینه، نتیجه به رئیس جمهور ارائه و در رابطه با عرضه سیمان و فولاد در بورس تصمیم‌گیری خواهد شد.

مهرداد بذرپاش جمعه گذشته نظارت و ساماندهی مشاوران املاک، کنترل بازار و مصالح و خروج مصالح سیمان و فولاد از بورس کالا را در کنترل و کاهش قیمت مسکن امری مهم دانست و گفته بود: یکی از عوامل افزایش قیمت مسکن، گرانی مصالح ساختمانی است که این موضوع مهم در دستور جلسه شورای عالی مسکن هفته آینده قرار دارد و با حضور شخص رئیس جمهور مورد بررسی و تصمیم گیری قرار خواهد گرفت.

آیت‌الله رئیسی نیز دیروز در جلسه شورای عالی مسکن یکی از اقدامات بسیار مهم و ضروری برای موفقیت طرح نهضت ملی مسکن را کاهش قیمت تمام‌شده ساخت مسکن عنوان کرد و افزود: همه تلاش دستگاه‌های اجرایی مربوطه معطوف به کاهش قیمت هزینه ساخت از فولاد و سیمان گرفته تا سایر تجهیزات ساختمانی باشد، چرا که هرچه قیمت ساخت کمتر باشد به‌نفع مردم است.

امروز نیز وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌که در بورس کالا فولاد ۴۰ درصد گران‌تر عرضه می‌شود، گفت: وظیفه بورس تنظیم و مدیریت بازار است نه اینکه عامل گرانی مصالح ساختمانی باشد.

مهرداد بذرپاش با بیان این‌که "اظهاراتم درباره گرانی فولاد و سیمان در بورس کالا کارشناسی بود"، اظهار کرد: نمی‌دانم چرا بورسی‌ها به من و دولت توهین می‌کنند و افراد بورسی در پاسخ به اظهاراتم فحاشی می‌کنند که البته مهم نیست و اشکالی ندارد.

وی با ابراز این‌که "با خروج خودرو از بورس کالا شاهد اتفاقات خوبی در این بخش بودیم و معتقدم این اتفاق برای سیمان و فولاد هم می‌افتد"، افزود: چرا باید سیمان و فولاد با قیمت جهانی در داخل فروخته شود؟

وزیر راه و شهرسازی با طرح این پرسش که دلیل افزایش قیمت میلگرد چیست و چرا فولاد از طریق بورس کالا گران‌تر به دست مصرف‌کننده می‌رسد، تصریح کرد: در پروژه‌های نهضت ملی مسکن قیمت زمین را به صفر رسانده‌ایم و با وجود آن‌که نمی‌توانیم دستمزد‌ها را کاهش دهیم، اما می‌توانیم در بخش مصالح ساختمانی این کار را انجام دهیم.

بذرپاش با یادآوری این‌که قیمت زمین در نهضت ملی مسکن صفر است، گفت: برای کاهش قیمت تمام‌شده پروژه‌های نهضت ملی مسکن در بخش مصالح می‌توانیم قیمت را کاهش دهیم. عرضه سیمان و فولاد در بورس کار غلطی است و برخی بورسی‌ها دراین‌باره اصرار نکنند، البته چنانچه به این کار اصرار دارند باید قیمت پایه عرضه تغییر کند.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ثبت نام کننده مسکن ملی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
0
0
ما را به خیر تو امید نیست شر مرسان.
تا جاییکه میدانم بازار سیمان و فولاد در بورس کالا در تعادل است. اما مغز، نیت و عمل رانتخواران و وطن فروشانی چون بذرپاش و مدیر اقتصاد مسکن در عدم تعادل است. جدیدا به مردم اخطار داده اند اگر چند صد میلیون واریز نکنید خبری از مسکن نیست.
دو سه ماه هست که یک ذره مسکن آرام شده اما بذرپاس میخواهد ناآرامش کند.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->